چهارشنبه, 27 شهریور 1398
 |  رنگ  |  + . -
ADA
بستن این پنجره
این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره
خدمات بخش مدیریت آب در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی
سد شیرن دره
سد شیروان

بسمه تعالی

منشورحقوق شهروندی

شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی با تاسی ازحقوق شهروندی مصوبه شورای عالی اداری جهت بهره مندی ازظرفیتها و پتانسیل های موجود به منظور تسهیل اخذ خدمات قابل ارائه به شهروندان ، حقوق شهروندی خود را به شرح ذیل مندرج می نماید:

1-حق برخورداری از کرامت انسانی و رفتار محترمانه و اسلامی

  • استفاده از ادبیات محترمانه و غیر تحکم آمیز در تمامی فعالیت های اطلاع رسانی، دعوت نامه ها، آگهی ها، ابلاغ ها و هشدارها
  • برخورداری از عدالت و بدون تبعیض برای شهروندان در دریافت خدمات
  • پیش بینی امکانات و تسهیلات فیزیکی برای رفاه مراجعین به ویژه افراد توانخواه
  • فراهم نمودن امکانات و تسهیلات در محیط مناسب جهت ارائه خدمت

2-حق دسترسی آسان و سریع به خدمات صنعت آب

  • حق آگاهی به موقع از تصمیمات و فرآیندهای اداری و دسترسی به اطلاعات مورد نیاز
  • حق اظهارنظر آزاد و ارائه پیشنهاد در مورد تصمیمات و فرآیندهای اداری
  • ساده، شفاف و قابل دسترس بودن بخشنامه ها، دستورالعمل ها و مکاتبات اداری در شرکت
  • دسترسی مردم به خدمات از طریق غیرحضوری و یا استفاده از خدمات دولت الکترونیک ، ابزارها و فنآوری های نوین
  • تضمین کیفیت ، سرعت، امنیت و پایین بودن هزینه برای دسترسی به خدمات

3-حق رسیدگی به موقع و منصفانه به خدمات

  • حق مصون بودن از تبعیض در نظام ها، فرایندها و تصمیمات اداری
  • حق جبران خسارات وارده در اثر قصور یا تقصیر شرکت و کارکنان طبق قوانین
  • اطلاع رسانی به مراجعین و انجام وظایف در مدت زمان تعیین شده در قانون یا مقررات مصوب
  • رعایت کردن فرآیند و رویه مشخص و اعلام شده ای برای ارائه خدمات  به طور یکسان نسبت به همه مراجعین
  • حضور مقام تصمیم گیر و امضا کننده یا مقامات مجاز از سوی ایشان در محل خدمت در ساعات مراجعه مردم
  • حق مصون بودن از شروط اجحاف آمیز در توافق ها، معاملات و قراردادهای اداری
  • ارائه برگه نظرسنجی (به صورت فیزیکی یا الکترونیکی) هنگام ورود مراجعین و دریافت نظرات ایشان در خصوص نحوه گردش کار، تطبیق یا عدم تطبیق آن با اطلاعات اعلام شده قبلی و رفتار متصدیان انجام کار و تاثیر آن در اصلاح فرایندها و تشویق و تنبیه کارکنان شرکت

4-حق حفظ و رعایت حریم خصوصی شهروندان

  • جمع آوری اطلاعات شخصی از افراد در حد ضرورت و با استفاده از طرق و وسایل قانونی و شفاف.
  • انجام رهگیری و شنود ارتباطات اینترنتی، تلفنی و کلامی- حضوری افراد در صورت ضرورت در چارچوب قوانین
  • اِعمال نظارت الکترونیکی و نصب دوربین با هشدار مکتوب و استفاده از علایم قابل رؤیت جهت اطلاعات مردم و مراجعین.

5-اطلاع رسانی فعالیت های صنعت آب

  • مفید بودن اطلاعات قابل دسترسی یا ارائه شده جهت افزایش توان تشخیص ، قضاوت و آگاهی افراد
  • درست ، واقعی و صحیح و عاری از خدشه بودن اطلاعات ارائه شده
  • به روز بودن اطلاعات قابل دسترس یا ارائه شده و حاوی آخرین تحولات، مصوبات، اصلاحیه ها و تفسیرها.
  • به موقع بودن اطلاع رسانی و ارائه اطلاعات در زمان مورد نیاز مخاطبان، فرصت معقول برای واکنش و تصمیم گیری پس از آگاه شدن از آن
  • کامل بودن اطلاع رسانی و اعلام بصورت یکجای تمام اطلاعاتی که واکنش یا اقدام یا تصمیم مخاطبان به آنها منوط است، نظیر زمان، مکان، اسناد و ادله، هزینه و مدارک هویتی لازم



بازدید:88
آخرین به روزرسانی: 1398/05/19